نصیحتم نكنید،دستور عملی می خواهم . نامه یك جوان به علامهطباطبائی

 

محضر مبارك حضرت آیت الله العظمیجناب آقای طباطبائی
سلام علیكم ورحمه الله وبركاته
جوانی هستم 22 ساله ، كه تنهاممكن است شما باشید كه به این سوال من پاسخ بگویید.
در محیط وشرایطی زندگی می كنم كههوای نفس وآمال برمن تسلط فراوان دارند ومرا اسیر خود ساخته اند وسبب باز ماندن مناز حركت به سوی الله شده اند.
درخواستی كه از شما دارم این استكه بفرمائید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم واین طلسم شوم را كههمگان گرفتار آنند بشكنم وسعادت بر من حكومت كند؟
لطفا نصیحت نمی خواهم بلكه دستورات عملی برای پیروی لازمدارم.

السلام علیكم
برای موفق شدنو رسیدن به منظوری که در پشت ورقه مرقوم داشته اید، لازم است : همتی برآورده و توبهنموده ، به مراقبه و محاسبه بپردزید.
به این نحو که : هر روزه که طرف صبحاز خواب بیدار می شوید، قصد جدی کنید که : هر عملی که پیش آید، رضای خدا، عزاسمه رامراعات خواهم کرد. آن وقت در هرکاری که می خواهیدانجام دهید، نفع آخرت را منظورخواهید داشت ، به طوری که اگر نفع اخروی نداشته باشد،انجام داد، هر ه باشد. و همینحال را تا شب ، وقت خواب ، ادامه خواهیدداد.

وقت خواب ، چهار - پنج دقیقه ای در کارهایی که روزانجام داده اید،فکر کرده و یکی یکی از نظر خواهید گذارنید، هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته ،شکر بکنید و هر کدام ، تخلف شده استغفار بکنید و هر کدام ، تخلف شده استغفار بکنید. واین رویه را هر روزادامه دهید. این روش اگر چه در بادی حال . سخت و در ذائقه نفستلخ می باشد، ولی کلید نجات و رستگاریاست .

و هر شب ، پیش از خواب ، توانستید، سور مسبحات یعنی : سوره حدید وحشر و صف و جمعه و تغابن را بخوانید واگر نتوانستید، تنها سوره حشر را بخوانید وپیش از بیست روز،از حال اشتغال ، حالات خود را برای بنده در نامه بنویسید.انشاءالله موفق خواهید بود.


 






برچسب ها :
<-TagName->